Marble Cave (Gua Marmar)...???

Gua Marmar tu apa...?????

Gua Marble ni merupakan gua yang berasaskan batu marmar yang dipanggil 'Cathederal' atau 'Chapel' ..
Gua ni terletak di pertengahan antara 2 tempat. Jadi dua tempat ni berkongsi gua la, Eh.. bukan gua je tau.. Tapi, berkongsi Tasik.. Sebab gua tu berada betul-betul dekat tasik tu...
Penduduk kat Argentina, panggil tasik tu 'Lake Buenos Aires'. Penduduk kat Chile pulak, panggil tasik tu 'Lake General Carrera', dan kedua-dua nama tasik ni boleh diterima pakai. 
Hana tak tau la, apa nama sebenar tasik ni.. Tapi tak apa la, asalkan tasik tu ada nama.. 
kan..kan..kan..?? Hehehehe

Ni la Lake General Carrera.. Cantik kan...??? ( >_< )

Tasik ni merupakan tasik terdalam yang ada kat Amerika Selatan...
Air kat tasik ni, warna biru ala-ala turquois... Warna tu disebabkan pencairan 'glacier'...
Sebab tu la warna dye ala-ala sweet gitu.. Hehehe

Sangat-sangat terpukau bila tengok permandangan ni kan.. Sejuk je mata memandang..
Hana harap sangat dapat pergi bercuti kat sana suatu hari nanti..
Nak pergi dengan siapa...?? Ummm.. Entah la.. Yang pasti nya, dengan someone atau anyone.. Hehehe..
Tapi, kalau susah sangat, pergi je la dengan everyone.. Lagi senang kan..
Ha..!! lagi satu... Kat dalam tasik ni banyak ikan salmon tau.. Agak-agak teringin nak makan ikan salmon tu, meh le kita memancing bersama-sama... :p

Ni la Marble Cave tu..

Cuba korang tengok warna air tasik tu.. Jernihnye...!!!
Dah terasa macam nak berenang da ni.. (Bekobar-kobar..)
Nasib baik kat kolej Hana tak ada kolam renang.. Kalau tak, time ni jugak Hana terjun dalam kolam..
Nak melepaskan perasaan geram sebab tak dapat pergi sana..
(Tak boleh kawal perasaan la pulakkkkk..!!)

Ruang dalam Marble Cave ni sangat menakjubkan..

Kalau korang nak tau la.. kan..
Gua ni juga dikenali dengan nama "Las Cavernas de Marmol" yang bermaksud 'The Marble Cavern'.
Bila difikirkan semula.. Memang menakjubkan tempat ni kan.. 
Dengan pantulan warna air tasik, membuatkan warna dinding gua ni seperti bercahaya..
Lepas tu, warna dinding tu jadi macam warna batu marmar.. Mungkin sebab ni la Gua ni dipanggil Marble Cave kan..kan..kan..

 Ummmm... Ni lah dia salah satu kebesaran ALLAH S.W.T..
Subhanallah.. Maha suci Allah yang menjadikan alam ini.. Sesungguhnya, hanya DIA yang mampu menjadikan apa sahaja atas kehendak-NYA..

Juga atas kehendak-NYA...
Harap-harap Hana sempat sampai ke tempat ni.. Hana takut tempat ni akan musnah dengan sendirinya.. Sebab, mengikut maklumat yang Hana dapat.. Ada pihak yang nak mendirikan empangan di kawasan ni..
Hana berharap sangat yang maklumat tu hanya kabar angin saja..

Okay lah.. Hana pun dah penat menaip ni..Lepas ni nak menaip assignment yang dah bersepah tu pulak..
Kang, kalau tak siap.. Kena marah dengan Lecturer.. Paling senang, tolak markah.. Hehehe
That's all for now.. Thanx kat korang sebab sudi nak baca post Hana ni..

Kalau korang nak tau lebih lanjut pasal "La Cavernas de Marmol" yang cantik ni..
Korang bole klik kat SINI...


Terima Kasih kerana mengeja.. Suke..?? Kalao suke, kome like je..

2 comments:

  1. thanks for the sharing..
    keep writing my dear!!

    *http://nurainishahroni.blogspot.com/*

    ReplyDelete

.ASSALAMUALAIKUM...
.Sila Tinggalkan Comment Anda Disini..
Pleeeaassee.. SATU pon jd la..

Meh le Jenguk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@Segala Yang Tercatat Diatas Adalah HAK MILIK HANA SANG RATU